lauantai 8. syyskuuta 2007

Tahmea startti

Jos jo tässä vaiheessa täytyy selitellä, niin huonolta näyttää.

Projektin alkupäivät olin reissussa ja matkakäsityönä oli Grignascon merinosilkkiä eli eipä siinä paljon grammoja vähentynyt. Matkalla yritin tietoisesti vältellä langan ostamista ja keskityin lähinnä kirjoihin ja puikkoihin, mutta silti matkalaukkuun hiipi pari kerää. Ei kuitenkaan mikään paha repsahdus: kaksi Habu Kasumi-kerää, à 14 grammaa. Ideakin näille olisi jo muhimassa, mutta grammoja sen toteuttamisesta ei kyllä heru paljoakaan. Jos saman ajan käyttäisi jonkin toisen langan neulomiseen, olisin jo pitkällä.

Jotain sentään valmistuikin kotiin palattua. Atelier Zitronin Loftista tuli huovutettu konttineulelaukku, ja toinen villalaukku on neulottuna oottelemassa huovutusta.



Siispä 10000 g + 28 g - 200 g = tavoitteesta 9828 grammaa jäljellä
Oma paino about ennallaan (sapuskat keventyneet mutta liikuntaan ei ole ollut aikaa).

2 kommenttia:

Miriva kirjoitti...

Hieno on. Minulle tuntematonta tuo lanka. Onko se tarkoitettu huovuttamiseen vai onko se vain villalankaa? En ole itse kokeillut kuin Novitan lankaa, joka on tarkoitettu huovuttamiseen.

AnneV kirjoitti...

Oi, täällähän on kommentti, kivakiva! Loft on ihan 100-prosenttista (merino)villaa ja siinä on mukavaa just nuo väriliu'ut. Moni kehuu lankaa pehmeäksi, mutta kun mä oon aina tämmöinen vastarannankiiski, niin mä en tykännyt sen tunnusta mallitilkkua neuloessa enkä valmiinakaan, sen vuoksi päätin huovuttaa laukun. Alun perin piti tehdä huivi, mutta pinnassa oli jotenkin niin inha tuntu etten voinut kuvitellakaan laittavani Loft-huivia kaulaan.

Oon nähnyt samaa lankaa ainakin Tampereella eli kyllä tätä tuurilla löytää paikallisistakin lankakaupoista. Missäpäin asut?